«Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών, γ) της αστικής ανθεκτικότητας και πολιτικής, δ) της καταπολέμησης της αυθαίρετης δόμησης, ε) της ενεργειακής ασφάλειας». (4η Συνεδρίαση)

Κύριοι του Υπουργείου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Ως «Ελληνική Λύση» για τα άρθρα αναφερθήκαμε στην προηγούμενη συνεδρίαση αλλά έχουμε πάρα πολλά ερωτήματα- αστερίσκους και υπάρχουν σημεία τα οποία χρήζουν διευκρινίσεις τα οποία μας βάζουν σε πολλές σκέψεις.

Σημαντικά το άρθρο 3 και το άρθρο 4, αυτό που είπατε κύριε Υπουργέ, γι’ αυτή την εταιρεία μας έρχεται από την Ολλανδία. Στα αγγλικά αυτό το πολυσέλιδο μάστερ πλαν για τη διαχείριση των υδάτων στη Θεσσαλία παρά τις τοπικές «φωνές» οι οποίες αντιδρούσαν. Μια βραχεία διαβούλευση ολίγων ημερών αλλά και δύο Αντιπεριφερειάρχες ο κ . Ράπτης και ο κ. Λαμπρινίδης, που από την πρώτη στιγμή όπου ζητήσαμε και εμείς έπρεπε να εισακουστούν, γι’ αυτούς τους προβληματισμούς που θέτουν, καθώς, η αυτοδιοίκηση γνωρίζει την όλη κατάσταση εκ του σύνεγγυς πολύ καλά, και μάλιστα, οι δύο αυτοί αντιπεριφερειάρχες που αντιδρούσαν είναι αρμόδιοι σε θέματα που αφορούν την κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον.

Μια εταιρεία που, θα επαναλάβουμε, η οποία σχετίζεται τουλάχιστον το πρόσωπο το οποίο αφήνει τη θέση του για να το διαδεχθεί ένα άλλο πρόσωπο- μπορούμε να πούμε και τα ονόματα- εμπλέκονται γύρω από το Υπερταμείο αλλά το πρόσωπο που αναλαμβάνει ως διευθύνων σύμβουλος σχετίζεται ως πρώην σύμβουλος του πρώην πρωθυπουργού και το είχαμε πει, απέναντι σε μία εταιρεία που ασχολείται με τροπικές καλλιέργειες σε πολλές αποικίες και δη με το εμπόριο της ζάχαρης. Τι σχέση μπορεί να έχει με τη διαχείριση των υδάτων;

Αλλά εδώ, επειδή έχουμε μία πρότερη ιστορία αναφορικά χρηματιστηριακού προϊόντος εμπορευματοποίησης της ενέργειας θα μας επιτρέψετε, διότι και η ενέργεια είναι δημόσιο αγαθό και ιδιωτικοποιήθηκε, άρα παρά τις διαβεβαιώσεις που δίδετε υπάρχει μια δυσπιστία, υπάρχει μία καχυποψία και των Ελλήνων πολιτών της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα για την ιδιωτικοποίηση του νερού και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Μπορεί να ανοίξει ο «ασκός του Αιόλου» μια κερκόπορτα σε αυτό το σημείο.

Άρα, λοιπόν, με βάση αυτά που έχουν γίνει στο θέμα της ενέργειας- διότι χωρίς ηλεκτρισμό και χωρίς νερό δεν επιβιώνεις και δεν μιλάμε για το ευ ζην, μιλάμε για τα προς το ζην- εδώ υπάρχει θέμα. Υπάρχει θέμα μήπως αυτό αποτελέσει εφαλτήριο για ιδιωτικοποίηση του νερού πλην του γεωγραφικού διαμερίσματος της Θεσσαλίας. Ενός μεγάλου γεωγραφικού πολύπαθου διαμερίσματος που θα έπρεπε να είναι περισσότερη ενεργή η συμμετοχή της αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού. Αναφερθήκαμε και στους δύο αντιπεριφερειάρχες αλλά και στους δημάρχους του μεγάλου γεωγραφικού διαμερίσματος της Θεσσαλίας που έπρεπε να είναι μεγαλύτερη η συμμετοχή, να είναι ενεργώς, εποικοδομητική η συμμετοχή της αυτοδιοίκησης.

Μέχρι τα πρώτα άρθρα μέχρι και το άρθρο 12, 13 θα πάμε στους τοπικούς οργανισμούς εγγείων βελτιώσεων οι οποίοι υποβαθμίζονται και υπάρχει μια αγωνία. Και μάλιστα ΤΟΕΒ που έχουν εκπονήσει σημαντικές μελέτες, όπως σας έφερα παράδειγμα και της δικής μου εκλογικής περιφέρειας των Σερρών, το ΤΟΕΒ της Νιγρίτας που περιμένει εγκεκριμένη μελέτη να χρηματοδοτηθεί από το 2019, οι ΤΟΕΒ θα πρέπει να αναβαθμιστούν και όχι να υποβαθμιστούν. Είναι τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου υπό μορφή συνεταιρισμού και ό,τι συνεταιριστικό θα πρέπει να στηριχθεί για ευνόητους λόγους.