Επίσκεψη Λευτέρη Αβραμάκη στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης Σερρών.

 

Ο βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, βρέθηκε χθες στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου πραγματοποίησε συνάντηση με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Στη συνάντηση συμμετείχε ο Υπεύθυνος Θεματικής Παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Πέτρος Κούλικας.

 

Πρώτο σταθμό της επίσκεψης αποτέλεσε το γραφείο του διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Γιάννη Καραβασίλη. Σε μια διεξοδική κι εποικοδομητική συζήτηση για την κατάσταση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο Νομό αναδείχθηκαν μια σειρά ζητημάτων που σήμερα δημιουργούν έντονο προβληματισμό αναφορικά και με το μέλλον του τόπου. Ο διευθυντής Π.Ε. αναφέρθηκε αρχικά στην ολοκλήρωση των δύο φάσεων των προσλήψεων αναπληρωτών με τη δεύτερη φάση να έχει ολοκληρωθεί χθες και τα εναπομείναντα κενά να σημειώνονται πλέον στα Τμήματα Ένταξης Προσφύγων. Τονίστηκε έπειτα η σοβαρή μείωση του μαθητικού πληθυσμού, απόρροια της δημογραφικής συρρίκνωσης των Σερρών, γεγονός που οδηγεί κατά τον διευθυντή στην ανάγκη εξορθολογισμού του μεγέθους των σχολικών μονάδων, ώστε να διαφαίνεται μελλοντικά η τάση για μείωση των οργανικών θέσεων και συγχώνευση σχολείων, ιδίως στην περιφέρεια,  όπου παρατηρείται σοβαρή μείωση του μαθητικού πληθυσμού.

Αναφορικά με το Σχολείο διευρυμένου ωραρίου σημειώθηκε πως από την αρχή του θεσμού υπήρξαν αστοχίες στον προγραμματισμό από το Υπουργείο Παιδείας, με τη σχετική πρόσκληση να έχει φτάσει στα σχολεία το καλοκαίρι σε νεκρή περίοδο με αποτέλεσμα να ενταχθούν μόλις δύο Δημοτικά και δύο Νηπιαγωγεία του Νομού αντί του μεγάλου αριθμού που προβλεπόταν αρχικά. Οι δε εκπαιδευτικοί που προσελήφθησαν για το διευρυμένο ωράριο, αξιοποιήθηκαν τελικά σε θέσεις που υπήρχαν κενά. Όσον αφορά στον αριθμό των μαθητών ανά αίθουσα και στην ανάγκη μείωσης του, αυτό δεν προβλέπεται από το νόμο αλλά ακόμη κι αν προβλεπόταν, πάλι θα υπήρχε πρόβλημα γιατί σε αρκετά σχολεία δεν υπάρχουν επιπλέον διαθέσιμες αίθουσες.

Στην Ειδική Αγωγή και στην παράλληλη στήριξη τονίστηκε η κάθε χρόνο και μεγαλύτερη αύξηση των αναγκών, γεγονός που αδυνατεί να αντιμετωπίσει το Υπουργείο με τρόπο επαρκή και πρέπει να αναζητηθούν λύσεις.

Όσον αφορά στον επερχόμενο χειμώνα και την ενεργειακή κάλυψη των σχολείων, ο διευθυντής τόνισε πως προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια ρητά διατυπωμένη ανησυχία σχετικά και δε θεωρείται  ένα τέτοιο πρόβλημα ως πιθανό.

Τέλος και σε σχέση με τα σχολικά γεύματα, αναφέρθηκε πως στη λίστα περιλαμβάνονται μόνο σχολεία του Δήμου  Σερρών, 10 στον αριθμό, τα οποία στο σύνολό τους λαμβάνουν 770 γεύματα ημερησίως, γεγονός που απέχει πολύ από την κάλυψη των πραγματικών αναγκών στο σύνολο του Νομού.

 

Δεύτερο και τελευταίο σταθμό της επίσκεψης αποτέλεσε το γραφείο του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Νίκου Σταμπολίδη. Ο Διευθυντής σε μια γενική παρουσίαση της κατάστασης στο Νομό Σερρών, σημείωσε πως φέτος τα σχολεία λειτουργούν ικανοποιητικά με λίγα κενά, των οποίων έχει ζητηθεί ήδη η κάλυψη. Παρά την έγκαιρη, όμως, ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών, υπήρξαν περιπτώσεις που προσελήφθησαν στις Σέρρες και δεν μπόρεσαν να αναλάβουν καθήκοντα εξαιτίας της αδυναμίας ανταπόκρισης στο κόστος διαβίωσης και των χαμηλών αποδοχών.

Ο διευθυντής σημείωσε επίσης το ζήτημα της πληθυσμιακής συρρίκνωσης του Νομού και της επακόλουθης μείωσης του μαθητικού πληθυσμού και τάχθηκε υπέρ της στήριξης των μικρών σχολείων, ενώ τόνισε τη σαφή αντίθεσή του στο κλείσιμο κάθε σχολικής μονάδας. Τόνισε επίσης την ανάγκη στήριξης όλων των κοινωνικών ομάδων που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, όπως οι Ρομά, οι μετανάστες και οι πρόσφυγες.

Περαιτέρω, σημείωσε την ανάγκη αλλαγής του χρόνου των επαναληπτικών εξετάσεων σε Γυμνάσια και Λύκεια καθώς και του χρόνου λειτουργίας των Κέντρων Διάγνωσης Μαθησιακών Δυσκολιών που προκαλεί πρόβλημα στη δημιουργία τμημάτων από την αρχή της χρονιάς και προκαλεί αποσυντονισμό στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Για την παράλληλη στήριξη, παρατηρήθηκε και στην περίπτωση της δευτεροβάθμιας η αύξηση των αναγκών φέτος, αλλά δεν κατέστη δυνατή η κάλυψη όλων των αναγκών. Ο διευθυντής τόνισε περαιτέρω την άψογη λειτουργία του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης καθώς και του Ειδικού Σχολείου, που κάνουν πολύ καλή δουλειά.

Επιπλέον, ο διευθυντής τόνισε την ανάγκη στήριξης των Επαγγελματικών Λυκείων του Νομού, των οποίων οι μαθητές αυξάνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Τέλος, στάθηκε στην σοβαρή καθυστέρηση που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια στις κρίσεις των διευθυντών των σχολείων, που έχουν να γίνουν από το 2019.

 

Στα πλαίσια αυτά ο Λευτέρης Αβραμάκης δήλωσε:

 

«Η κατάσταση της δημόσιας παιδείας σε επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα χρόνια της κυβέρνησης Μητσοτάκη, σε μια περίοδο χωρίς μνημόνια κι επιτήρηση αντί να βαίνει βελτιούμενη γνωρίζει συνεχώς την υποβάθμιση. Η ανάγκη για την ανάδειξη και υλοποίηση ενός νέου ολιστικού σχεδίου για τη δημόσια εκπαίδευση είναι πλέον αδήριτη. Η εφαρμογή της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η μείωση των μαθητών από 25 σε 22 ανά αίθουσα, η κατάργηση της Ειδικής Βάσης Εισαγωγής, η αποτροπή οποιασδήποτε συγχώνευσης σχολείων και μείωσης οργανικών θέσεων, η ίδρυση νέων οργανικών θέσεων, οι προσλήψεις νέων μόνιμων εκπαιδευτικών και η ενίσχυση των αναπληρωτών, η ουσιαστική υποστήριξη του θεσμού της Ειδικής Αγωγής και της εκπαίδευσης των προσφύγων αποτελούν τα βασικά σημεία του προγράμματος προοδευτικής μεταρρύθμισης της Παιδείας, όπως το έχει εκπονήσει κι έχει δεσμευτεί για την εφαρμογή του ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.

Η παιδεία αποτελεί θεμελιακό θεσμό του ελληνικού κράτους και βασικό όπλο για την πρόοδο και την ανάπτυξη των κοινωνιών. Επιπλέον, αποτελεί τον πηρύνα μιας προοδευτικής και δημοκρατικής διακυβέρνησης, που στόχο έχει την πολιτική και κοινωνική αλλαγή. Την αλλαγή που πρεσβεύουν κι υπηρετούν οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.»