Από σήμερα 1η Απριλίου ξεκίνησε να εφαρμόζεται υποχρεωτικά η ψηφιακή κάρτα εργασίας στους κλάδους του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας, ενώ θα ακολουθήσουν αμέσως μετά οι κλάδοι της εστίασης και του τουρισμού σε πιλοτικό επίπεδο από την καλοκαιρινή «σεζόν» του 2024.

Ειδικότερα, το λιανεμπόριο και η βιομηχανία εφαρμόζουν το πρόγραμμα ήδη από την αρχή της χρονιάς για 600.000 εργαζόμενους, πιλοτικά, σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να διαπιστώσουν πού και πώς θα πρέπει να πραγματοποιήσουν αλλαγές.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται πλέον να διαθέτουν και να ενεργοποιούν αντιστοίχως, σύστημα ψηφιακής κάρτας εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, που απασχολούνται με φυσική παρουσία στο χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, περιλαμβανομένων και των εργαζομένων που απασχολούνται στις ανωτέρω επιχειρήσεις μέσω δανεισμού.

Από την 1η Απριλίου θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται υποχρεωτικά η ψηφιακή κάρτα εργασίας στους κλάδους του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας, ενώ θα ακολουθήσουν αμέσως μετά οι κλάδοι της εστίασης και του τουρισμού σε πιλοτικό επίπεδο από την καλοκαιρινή «σεζόν» του 2024.

Ειδικότερα, το λιανεμπόριο και η βιομηχανία εφαρμόζουν το πρόγραμμα ήδη από την αρχή της χρονιάς για 600.000 εργαζόμενους, πιλοτικά, σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να διαπιστώσουν πού και πώς θα πρέπει να πραγματοποιήσουν αλλαγές.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται πλέον να διαθέτουν και να ενεργοποιούν αντιστοίχως, σύστημα ψηφιακής κάρτας εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, που απασχολούνται με φυσική παρουσία στο χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, περιλαμβανομένων και των εργαζομένων που απασχολούνται στις ανωτέρω επιχειρήσεις μέσω δανεισμού.

Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τους εργοδότες διακρίνεται σε δύο στάδια:

  • Απογραφή εργαζομένων / Προγραμματισμός εργασίας

Στο στάδιο απογραφής ο εργοδότης υποβάλει για κάθε εργαζόμενο τα στοιχεία ταυτότητας (ΑΦΜ, Επώνυμο, Όνομα), καθώς και τις συμβατικές ώρες απασχόλησης εβδομαδιαίως όπως καθορίζονται από Συλλογική Σύμβαση (ΣΣΕ) ή Διαιτητική Απόφαση, την εφαρμογή 5θήμερης ή 6ήμερης εργασίας, την παροχή υπερεργασίας, την χορήγηση διαλείμματος εντός ή εκτός ωραρίου, την ύπαρξη σταθερού εβδομαδιαίου ή μεταβαλλόμενου ανά ημέρα ωραρίου εργασίας (π.χ. σε περίπτωση που η επιχείρηση λειτουργεί με βάρδιες).

Σε σχέση με τον προγραμματισμό της εργασίας, οι επιχειρήσεις δηλώνουν για κάθε εργαζόμενο ανά εβδομάδα το ωράριο εργασίας, τις άδειες και τις υπερωρίες.

  • Καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας

Με την έναρξη της πρώτης φάσης εφαρμογής της Κάρτας Εργασίας από 1/7/2022, οι επιχειρήσεις κοινοποιούν καθημερινά και άμεσα (σε πραγματικό χρόνο) στο Π.Σ. Εργάνη τα γεγονότα έναρξης και λήξης της εργασίας για κάθε εργαζόμενο που εργάζεται με φυσική παρουσία την εκάστοτε ημέρα στον χώρο της επιχείρησης.

Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης του συστήματος ωρομέτρησης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Επίσης, η δήλωση έναρξης / λήξης μπορεί να υποβάλλεται μέσω νέας εφαρμογής για φορητές συσκευές Ergani Card Scanner για τις επιχειρήσεις, με την οποία θα γίνεται ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση / αποχώρηση από την εργασία.

πηγή: https://www.andreasmichailos.gr/news/psephiake-karta-ergasias-ypochreotike-apo-1e-aprilioy

 

Η Μιχαήλος και Συνεργάτες ιδρύθηκε το 2005 από τον δικηγόρο Ανδρέα Μιχαήλο και γρήγορα έγινε γνωστή για τη δυνατή ομάδα δικηγόρων της, που εργάζονται με υπευθυνότητα, ειλικρίνεια και αξιοπιστία σε κάθε νομικό ζήτημα.
Η ισχυρή και πολύπλευρη θεμελίωση και θωράκιση κάθε υπόθεσης που αναλαμβάνουμε, αποτελεί βασική μας αξία, από την πρώτη μέρα της ίδρυσής μας μέχρι και σήμερα. Γι’αυτό και η ομάδα μας αποτελείται από δικηγόρους με εξειδίκευση σε διαφορετικούς τομείς δικαίου, με σταθερές συνεργασίες στη Νάουσα και στις Σέρρες αλλά και συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα, ώστε να διασφαλίζουμε ισχυρή τοπική παρουσία και την ταχύτερη διαχείριση κάθε ζητήματος που σας αφορά. Έτσι, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην επέκταση του νομικού δικτύου συνεργασιών μας σε νέες πόλεις και να αξιοποιούμε καινοτόμες εφαρμογές που μας χαρίζει η σύγχρονη τεχνολογία, παρέχοντας online νομικές υπηρεσίες καθώς και το e-Κτηματολόγιο, μέσα από την ιστοσελίδα μας.
Η ομάδα μας λειτουργεί με τη φιλοσοφία του one stop services, ενισχυμένη με τη σύμπραξη συμβολαιογράφου, λογιστή, μηχανικού και μηχανικού πληροφοριακών συστημάτων με εξειδίκευση στο GDPR, έτοιμη για νέες προκλήσεις.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Φράγκων 6 – 8
546 26 Θεσσαλονίκη
T / 2310 242 217
F / 2310 242 208
[email protected]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

ΝΑΟΥΣΑ

Νάουσα
T / 2310 242 217
F / 2310 242 208
[email protected]

ΣΕΡΡΕΣ

Υψηλάντου 1, 621 23,
Σέρρες
Τ / 2310 242 217
F / 2310 242 208
[email protected]

ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ

Μεγάλου Αλεξάνδρου 67, Πολύκαστρο
Τ / 2343 024 005
F / 2310 242 208
[email protected]

ΚΑΤΕΡΙΝΗ

Π.Π.Γερμανού 29, Κατερίνη
Τ / 2351 078 488
F / 2310 242 208
[email protected]

ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ

Οδός Μεγάλου Αλεξάνδρου 45, Νέα Μουδανιά
T / 2373 025 566

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ

Πλατεία Γκόνου Γιώτα και 26ης Οκτωβρίου 1, Γιαννιτσά
T / 2382 302 283

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σέρρες, Ανδρέας Μιχαήλος: Πενταετία-μπόνους σε όλους τους ένστολους