Πολλοί πιστεύουν πως η αναβλητικότητα είναι χαρακτηριστικό κάποιων ανθρώπων, ίσως και δικό τους. Διαφωνώ κάθετα.

Πιστεύουν πως αποτελεί την αιτία να μην απολαμβάνουν τη ζωή τους. Και θα συμφωνήσω απόλυτα σε αυτό.

Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα είχα την ίδια άποψη, μα ταυτόχρονα αναρωτιόμουν…

 

Γίνεται να θέλεις κάτι πολύ και να αναβάλεις να ξεκινήσεις τη διαδικασία που θα σε οδηγήσει προς αυτό;

 

Είτε πρόκειται για εργασίες στο σπίτι, είτε για μια εργασία στο σχολείο, είτε για ένα project στη δουλειά σου.

Αν δεν αναβάλεις να ξεκινήσεις τη διαδικασία και έπειτα να τη συνεχίσεις, το αποτέλεσμα θα είναι κάτι τουλάχιστον αρεστό σε σένα, σωστά;

Και όσο πιο γρήγορα ξεκινήσεις τόσο πιο σύντομα θα καταφέρεις και το επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

  • Ένα καθαρό, φροντισμένο σπίτι
  • Πρόοδο στο σχολείο σου
  • Ολοκλήρωση ενός έργου στην εργασία σου με πολλαπλά πιθανόν ωφέλη.

 

Οπότε ποιος πραγματικά είναι ο ρόλος της αναβλητικότητας στη ζωή σου; Γιατί σίγουρα δεν γεννήθηκες «αναβλητικός». Και σίγουρα θέλεις να απολαμβάνεις τη ζωή. Η απάντηση βρίσκεται παρακάτω σύμφωνα με την Mel Robbins:

 

Η Αναβλητικότητα είναι μια Συνήθεια που έχεις αποκτήσει.

Είναι μια συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται και έχει γίνει μοτίβο.

Ο ρόλος της αναβλητικότητας, είναι να σε ανακουφίζει προσωρινά από όσα σε αγχώνουν.

 

Αναρωτήσου και παρατήρησε τον εαυτό σου όταν αναβάλεις:

  1. Για ποιο λόγο ανησυχώ;
  2. Τι είναι αυτό που με φοβίζει;

 

Ίσως ο φόβος ή η ανησυχία να μην οφείλεται σε αυτό που έχεις μπροστά σου να διεκπεραιώσεις.

 

  • Σε αυτήν την περίπτωση βρες την πηγή του άγχους σου.

 

  • Έπειτα συγχώρεσε τον εαυτό σου για τη μη λειτουργική διαχείρηση της κατάστασης ως τώρα. Μπορεί να συμβεί σε όλους μας.

 

Στην πολύβουη καθημερινότητα που έχουμε δημιουργήσει, οι απαιτήσεις είναι πολλές.

Κάποιες φορές περισσότερες απ όσες μπορούμε να διαχειριστούμε.

Φυσικό επακόλουθο το άγχος.

Ακόμα πιο φυσικό σύμπτωμα, η αναβλητικότητα που έρχεται να μας ανακουφίσει προσωρινά.

 

Και αντί να κάνουμε ένα μικρό βήμα προς την έναρξη μιας ακόμα εργασίας, προτιμούμε να χαλαρώσουμε, να τσεκάρουμε τα social, να μιλήσουμε στο τηλέφωνο, να χαθούμε στο Netflix.

Να απελευθερώσουμε μια μικρή δόση ντοπαμίνης στον οργανισμό μας.

Να ανακουφιστούμε προσωρινά από τα μεγάλα διαστήματα έκκρισης κορτιζόλης.

 

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουμε αναβάλει πράγματα στη ζωή μας. Άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο.

Τόσο πολύ που η αναβλητικότητα γίνεται συνήθεια.

Τόσο πολύ που νομίζεις πως είσαι αναβλητικός.

 

Δεν είσαι αναβλητικός

 

Σκέψου, τι είναι αυτό που θα ήθελες να κάνεις άμεσα και το αναβάλεις?

 

Μπορείς να σπάσεις το μοτίβο της συνήθειας να αναβάλεις, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

 

  1. Διερεύνηση

Τι σου κόστισε, κοστίζει και θα σου κοστίσει η αναβλητική συμπεριφορά:

  • Στο Παρελθόν
  • Σήμερα
  • Στο Μέλλον

 

  1. Απόφαση

Απ τη στιγμή που πλέον γνωρίζεις πως η αναβλητικότητα είναι μια συνήθεια, μπορείς να πάρεις την απόφαση να την αλλάξεις. Όπως κάθε μη παραγωγική συνήθεια.

 

  1. Αντικατάσταση

Μπορείς να αντικαταστήσεις την συνήθεια της αναβλητικότητας δημιουργώντας τη συνήθεια της Αυτοπειθαρχίας.

 

  1. Δέσμευση

Δέσμευσε τον εαυτό σου σε αυτήν σου την απόφαση, κάνοντας το πρώτο μικρό βήμα προς την υλοποίηση του τελικού σου στόχου.

 

  1. Πλάνο Δράσης

Σπάσε τον τελικό στόχο σε μικρότερα βήματα. Τόσο μικρά, που σου είναι πολύ εύκολο να ξεκινήσεις.

 

  1. Δράση 10 λεπτών

Ξεκίνησε τη δράση και όρισε στον εαυτό σου πως θα ασχοληθείς 10 λεπτά την ημέρα.

Οι περισσότεροι, το 80% των ανθρώπων, έπειτα από την έναρξη δε σταματάνε.

Αυτό είναι το πιο δύσκολο. Η συνέχεια είναι παιχνιδάκι.

Μα αν δεσμευτείς για 10 λεπτά μόνο, είναι πιο εύκολο να ξεκινήσεις

 

  1. Ανταμοιβή

Αντάμειψε τον εαυτό σου, κάθε φορά που ολοκληρώνεις ένα βήμα.

Κάθε φορά που είσαι αξιόπιστος στο να είσαι παρόν στη δέσμευση σου.

 

Χωρίς τη συνήθεια να αναβάλεις,

 μπορείς να απολαύσεις περισσότερες στιγμές στη ζωή σου!!!

 

 

Χριστίνα Βελίδου

Personal development trainer, Certified by Tony Robbins & Cloe Madanes Training System USA

Τηλ. 6940267662

Για περισσότερες συμβουλές ακολουθήστε:

Instagram: https://instagram.com/christina.velidou

Facebook: https://m.facebook.com/christina.velidou/

Tik Tok: https://www.tiktok.com/@christinavelidou

Email : info@christinavelidou.com