Επικοινωνία: info@serraikanea.gr

Lifestyle

SerraikaNea.gr - Αποστολή στην Ιταλία: Ελάτε να ανακαλύψουμε το πανέμορφο Μπρίντιζι! (vids + pics)

Στην Ιταλία είχα να πάω από  το 1993 όταν είχα πάει πενταήμερη εκδρομή με το λύκειο...

Είχα μείνει μαγεμένη από την “Αιώνια” πόλη  που έμοιαζε με ένα τεράστιο μουσείο, το γιγαντιαίο κι επιβλητικό Κολοσσαίο, τις προκλητικές ερωτικές τοιχογραφίες στην αρχαία Πομπηία, την Φλωρεντία που μου θύμιζε πίνακα ζωγραφικής, την φινέτσα των σικάτων Ιταλών και Ιταλίδων αλλά και την εντυπωσιακή νοοτροπία των οδηγών να “κοκκαλώνουν” κυριολεκτικά τα αυτοκίνητά τους μόλις ο πεζός πατήσει το πόδι του στην άσφαλτο. Πάντα ήθελα να ξαναπάω αλλά μία η δουλειά, μία οι οικογενειακές υποχρεώσεις ανέβαλα το ταξίδι. Μέχρι που πριν από λίγες μέρες ένας πρωτότυπος δημοσιογραφικός διαγωνισμός για τον οποίο έμαθα μέσω ενός φίλου μου από την Κρήτη έγινε η αφορμή να ξανακάνω το ταξίδι που τόσο ήθελα στον φιλόξενο Ιταλικό Νότο. Έτσι πριν από λίγες μέρες ξεκίνησα οδικώς για την Πάτρα και έφτασα στο λιμάνι. Το πλοίο με το οποίο θα ταξίδευα ήταν το Florencia των Grimaldi lines: Ένα πλοίο που κατασκευάστηκε το 2004, έχει  μήκος  186,4 μ.,  πλάτος: 25,6 μ ., αναπτύσσει 22,5 κόμβους, και χωράει 840 επιβάτες και 160 οχήματα. Η ταξιδιωτική εμπειρία μοναδική ενώ στο σύντομο ταξίδι που κράτησε 3 μέρες είχα την  χαρά να ανακαλύψω το πανέμορφο Μπρίντιζι που απέχει 10 λεπτά από το πολυσύχναστο Ιταλικό λιμάνι. Άλλαξα παραστάσεις και αέρα. Και θέλησα να μοιραστώ με τους αναγνώστες των SerraikaNea.gr όσα έζησα…



TΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΛΑΖΑΡΟΥ

Έκανα check in και πέρασα τον έλεγχο εύκολα και γρήγορα και κάθισα στον χώρο αναμονής να πιω έναν καφέ όσο περίμενα το πλοίο. Εκεί αντίκρυσα μία εικόνα που με γύρισε πολλά χρόνια πριν. Ένα τσούρμο γελαστών παιδιών που φαίνονταν ενθουσιασμένα με το ταξίδι. Ήταν η εκδρομή μαθητών από ένα μικρό χωριό του Βόρειου Καναδά.

Δεν έβλεπαν την στιγμή να ανέβουν στο πλοίο αφού όπως μου εξήγησε ο συνοδός τους -και παρ`ολίγον συνάδελφος αφού σπούδασε δημοσιογραφία- Στέλιος Παπαναστασίου οι περισσότεροι ταξίδευαν για πρώτη φορά με πλοίο. Θα πήγαιναν από Πάτρα Ιταλία και από εκεί θα συνέχιζαν με πλοίο της Grimaldi για την Ισπανία. Ανυπομονούσαν να απολαύσουν την θέα και το παιχνίδι γύρω από την πισίνα του πλοίου.

Οι μαθητές δεν μπορούσαν να κρύψουν την χαρά τους….

Χαζεύοντας τα χαρούμενα παιδιά και αναπολώντας την δική μου πενταήμερη εκδρομή ήρθε η ώρα να επιβιβαστώ στο πλοίο. Το προσωπικό φιλόξενο και χαμογελαστό με υποδέχτηκε και με ξενάγησε στους χώρους του πλοίου….

Αφού είδα όλους τους χώρους έφτασα στο ευρύχωρο και κομψό καθιστικό- τραπεζαρία όπου υπάρχει ένα εστιατόριο self-service με πολλά και νόστιμα φαγητά που ικανοποιούν και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους.

Για καλή μου τύχη την ώρα που ξεκινούσε αυτό το ταξίδι ο ήλιος άρχισε να δύει.

Έτσι βγήκα στο ελικοδρόμιο του πλοίου να θαυμάσω την υπέροχη θέα με την εικόνα της Πάτρας να σβήνει στο βάθος πίσω από το απέραντο γαλάζιο.

Ο ήλιος έδυσε και το ταξίδι ήταν μόνο στην αρχή.

Το εστιατόριο του πλοίου σιγά σιγά γέμισε. Η ατμόσφαιρα φιλική και οικογενειακή. Οι οδηγοί φορτηγών φάνηκε πως γνωρίζονται καλά. Έγιναν φίλοι στα ταξίδια. “Οι δεκαέξι ώρες του ταξιδιού δεν περνάνε αν δεν πεις αστεία...αν δεν μοιραστείς τις εμπειρίες σου“ μου λέει  ο Χρήστος Γιαννούλιας που κάνει το δρομολόγιο Πάτρα -Μπρίντιζι δύο φορές την εβδομάδα. Τον ρώτησα πόσο συμφέρει τους οδηγούς το ταξίδι με τα πλοία τύπου RO-RO

“Το επάγγελμά μας είναι μοναχικό. Περνάμε ατέλειωτες ώρες στο τιμόνι. Σε αυτά τα ταξίδια γινόμαστε μία παρέα και περνάμε καλά” λέει στα ΣΕΡΡΑΙΚΑ ΝΕΑ ο Γιώργος  Τσιτσιρίγκος από τα Τρίκαλα.

Με αστεία και συζητήσεις η ώρα πέρασε. Μετά από μία τόσο γεμάτη μέρα ήρθε η ώρα για λίγη ξεκούραση σε μία από τις 96 καμπίνες που βρίσκονται τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους.

Κάθε καμπίνα είναι εξοπλισμένη με δύο κανονικά κρεβάτια και δύο αναδιπλούμενα κρεβάτια από πάνω, ένα γραφείο, μια τετράφυλλη ντουλάπα, έναν καθρέφτη και μια μικρή πολυθρόνα, ενώ οι ειδικές καμπίνες περιλαμβάνουν υπνοδωμάτιο με διπλό κρεβάτι, μια τηλεόραση και ένα σαλόνι με ένα ντιβάνι με διπλό κρεβάτι.

Κοιμήθηκα σαν “πουλάκι’. Με ξύπνησε το φως του ήλιου που μπήκε από το παράθυρο της καμπίνας.

Μία μυρωδιά με τράβηξε σαν μαγνήτης στην τραπεζαρία. Το πρωινό είχε ήδη σερβιριστεί. Φρεσκοτηγανισμένοι λουκουμάδες με μέλι και ομελέτα με αυγά….

Και δίχως καλά καλά να καταλάβω πως πέρασαν οι δεκαέξι ώρες το πλοίο έφτασε στο λιμάνι του Μπρίντιζι….

Το ταξίδι των οδηγών φορτηγών συνεχίζεται...Το ίδιο και το δικό μας ….

Οι εικόνες γύρω από το λιμάνι μου θύμισαν το τοπίο γύρω από το λιμάνι του Πειραιά. Σε λίγα χιλιόμετρα όμως οι εικόνες άλλαξαν ριζικά.

Πίσω από τα αρχαία τείχη της πόλης μία πανέμορφη πόλη.

Οι Ρωμαίοι ονόμασαν την πόλη του Brundisium λόγω της ομοιότητας του λιμανιού με το κεφάλι ενός ελαφιού. Το Μπρίντιζι είναι και το λιμάνι και η ναυτική βάση στην Ιταλία. Η περιοχή νερού του λιμανιού του Μπρίντιζι περιλαμβάνει το εξωτερικό και το εσωτερικό λιμάνι. Στο ανατολικό τμήμα του εσωτερικού λιμανιού, στη δυτική ναυτική βάση. Το πιο ελκυστικό τμήμα του λιμανιού είναι όπου αγκυροβολούν τα γιοτ. Μια ωραία πλατεία με ένα μνημείο για όσους πέθαναν στον Πρώτο παγκόσμιο πόλεμο βρίσκεται στην ακτή.

Το Μπρίντιζι, που διαθέτει µεγάλο λιµάνι αλλά και αεροδρόµιο. Εδώ κατέληγε κατά την αρχαιότητα η σηµαντικότερη οδός της Ρωµαϊκής Αυτοκρατορίας, η Αππία. Από τα πιο σπουδαία αξιοθέατα είναι ο ναός της Santa Maria del Casale, µε σπουδαίες τοιχογραφίες βυζαντινής επιρροής. Το λιμάνι του Μπρίντιζι βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο της πόλης. Είναι τόσο ωραίο και μερικές φορές ακόμη και ρομαντικό το περπάτημα γύρω από τα παλιά και Majestic τείχη που περιβάλλεται από το νερό και τα τεράστια πλοία.

Με τον καιρό ιδανικό για βόλτες περπάτησα πάνω από δέκα ώρες. Ευτυχώς που φορούσα σπορτέξ. Με έναν καλό ξεναγό είδα όλα τα αξιοθέατα:

  • Τις Ρωμαϊκές Στήλες, οι οποίες ανέκαθεν θεωρούνταν το σύμβολο της πόλης. Για πολλά χρόνια οι στήλες συμβόλιζαν το τέλος του δρόμου “Via Appia”, αλλά στην ουσία αποτελούσαν σήμα κατατεθέν για όσους ταξιδευτές αναζητούσαν το λιμάνι. Σήμερα, μόνο η μία στήλη παραμένει άθικτη, καθώς η δεύτερη έπεσε το 1528 και μόνο ένα μέρος της είναι αβλαβές.
  • To Κάστρο Swabian, το οποίο χτίστηκε τον 13ο αιώνα από τον Φεδερίκο ΙΙ και έχει θέα προς τον κολπίσκο Seno Di Ponente. Το κάστρο εξυπηρετούσε στρατιωτικούς σκοπούς, ενώ λειτουργούσε και ως φυλακή. Άλλοτε, αποτέλεσε και την οικεία του βασιλιά Vittorio Emanuele ΙΙΙ, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
  • To Κάστρο Aregones, γνωστό και ως Forte a Mare, το οποίο είναι ορατό για όσους φτάνουν διά θαλάσσης στο Μπρίντιζι. Χτίστηκε το 1491 στο Νησί του Αγίου Ανδρέα, απέναντι από το λιμάνι, προκειμένου να προστατέψει το νησί από τους πολιορκητές.
  • Το Μνημείο του Ναυτικού, το οποίο συναντάται διασχίζοντας το Κανάλι Pigonati, εκεί δηλαδή όπου εισέρχεται κάποιος στο κεντρικό λιμάνι και διαχωρίζεται σε δύο μέρη. Χτίστηκε το 1933 και έχει ύψος 54 μέτρα.
  • Το καθεδρικό ναό Duomo, ο οποίος χτίστηκε μεταξύ 11ου και 12ου αιώνα.
  • Την πλατεία Vittoria, όπου υπάρχει μία πηγή που χρονολογείται από τον 17ο αιώνα.

Είχα αποφασίσει να φάω Ιταλική πίτσα. Όταν όμως είδα ένα ταβερνάκι με θαλασσινά δεν μπόρεσα να αντισταθώ….

Και μετά το φαγητό φυσικά ένας ιταλικός Καπουτσίνο….



Οι ώρες πέρασαν γρήγορα κι έπρεπε να επιστρέψω με το επόμενο πλοίο. Έφυγα με βαριά καρδιά. Και με την υπόσχεση πως θα επιστρέψω σύντομα και για περισσότερες μέρες. Δεν ξέρω το πότε. Σίγουρα όμως θα ταξιδέψω με πλοίο της Grimaldi…

O όμιλος Grimaldi Lines

Η Grimaldi Group ιδρύθηκε το 1947 και έχει την έδρα του στη Νάπολη. Έχει γίνει, κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών από τα αυτοκίνητα και άλλα φορτία, με έναν από τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο για αυτό το συγκεκριμένο είδος των θαλάσσιων μεταφορών σε συνδυασμό με το συμβατικό μεταφορά εμπορευμάτων. Σήμερα έχει παρουσία και δίκτυο σε περισσότερα από 120 λιμάνια στη Μεσόγειο, την Βαλτική, στη Βόρεια Ευρώπη, τη δυτική Αφρική στη Βόρεια και Νότια Αμερική.

Από το 2000, ο Όμιλος Γκριμάλντι είναι επίσης μια υπηρεσία μεταφοράς επιβατών με το σήμα Grimaldi Lines, και προσφέρει συνδέσεις από την Ιταλία στην Ισπανία(Βαρκελώνη), την Τυνησία (Τύνιδα), Ελλάδα, Μαρόκο, εκτός από τα ιταλικά νησιά της Σικελίας και της Σαρδηνίας. Οι ναυαρχίδες του στόλου Γκριμάλντι είναι τα τέσσερα cruise ferries, τα πιο σημαντικά της Μεσογείου: Cruise Roma Cruise Barcelona, Cruise Europa και Cruise Olympia, που χτίστηκε μεταξύ του 2008 και του 2010 στα ιταλικά ναυπηγεία Ficantieri.

Mάλιστα  όμιλος Grimaldi έχει παραγγείλει 12 οικολογικά πλοία επτά μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών οχημάτων τα οποία θα παραδοθούν το 2020. Μέσα στο 2018 προστέθηκαν στον στόλο του ομίλου έξι πλοία μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.

(Το άρθρο συμμετέχει στον διεθνή διαγωνισμό mare nostrum Awards 2019, που υποστηρίζεται από την Grimaldi Magazine Mare Nostrum).

Τα www.SerraikaNea.gr είναι μια διαδικτυακή ενημερωτική πύλη με ειδήσεις που αφορούν στις Σέρρες.