Το κρέας αποτελεί σημαντικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Αποτελεί εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, σιδήρου και πολλών άλλων θρεπτικών συστατικών. Οι πρωτεΐνες του κρέατος είναι πλήρεις πρωτεΐνες, που σημαίνει ότι περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειαζόμαστε στη διατροφή μας.

 

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείτε να τρώτε όσο κρέας θέλετε – εξακολουθεί να είναι σημαντικό να εξισορροπείτε τη διατροφή σας με άλλα τρόφιμα, όπως φρούτα και λαχανικά. Αν τρώτε πάρα πολύ κρέας, μπορεί να κάνει κακό στην υγεία σας.

 

Όσον αφορά το κρέας, υπάρχουν πολλά είδη κομματιών και το καθένα από αυτά προορίζεται για συγκεκριμένο σκοπό. Σε αυτό το άρθρο, θα μιλήσουμε για τα διάφορα είδη κρέατος και πώς να τα επιλέγετε.

 

Τύποι κρέατος

 

Το κρέας είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών και μετάλλων που το σώμα σας μπορεί να χρησιμοποιήσει για να κατασκευάσει νέα κύτταρα και να επισκευάσει τα κατεστραμμένα. Περιέχει επίσης σίδηρο, φώσφορο, ασβέστιο και βιταμίνη Β1 (θειαμίνη).

 

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι κρέατος: το κόκκινο και το λευκό κρέας. Το κόκκινο κρέας προέρχεται από θηλαστικά όπως το μοσχάρι, το μοσχάρι, το αρνί ή το χοιρινό, ενώ το λευκό κρέας προέρχεται από πτηνά όπως το κοτόπουλο και η γαλοπούλα.

 

Το κόκκινο κρέας έχει περισσότερες θερμίδες από το λευκό κρέας, αλλά περιέχει επίσης περισσότερες πρωτεΐνες. Το κόκκινο κρέας έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη, τα οποία μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

 

Το λευκό κρέας έχει λιγότερες θερμίδες από το κόκκινο κρέας, αλλά και λιγότερες πρωτεΐνες, οπότε είναι καλύτερο να καταναλώνεται με άλλες τροφές πλούσιες σε βιταμίνες Β12 ή Β6 (π.χ. ψάρια).

 

Το κρέας που τρώτε είναι σημαντικό για την υγεία σας. Αποτελεί καλή πηγή πρωτεϊνών και σιδήρου, οπότε βοηθά στην οικοδόμηση των μυών και σας κρατά με ενέργεια.

 

Ταυτόχρονα, μπορεί να έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Αλλά δεν είναι όλα τα είδη κόκκινου κρέατος ίσα. Ορισμένα είδη έχουν περισσότερα οφέλη για την υγεία από άλλα.

 

Μπορεί να έχετε ακούσει ότι το κόκκινο κρέας κάνει κακό στην υγεία σας, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια.

 

Το κόκκινο κρέας είναι μια πολύ καλή πηγή σιδήρου, πρωτεΐνης και βιταμίνης Β12. Περιέχει επίσης αρκετά ευεργετικά θρεπτικά συστατικά, όπως ψευδάργυρο, σελήνιο και μαγνήσιο.

 

Τα πιο άπαχα κομμάτια κόκκινου κρέατος είναι αυτά που φέρουν την ένδειξη “στρογγυλό” ή “φιλέτο”. Η καλύτερη επιλογή από αυτά είναι η μπριζόλα φιλέτο που περιέχει μόλις 2 γραμμάρια λίπους ανά μερίδα 3 ουγγιών (περίπου στο μέγεθος μιας τράπουλας). Άλλα άπαχα κομμάτια περιλαμβάνουν το flank steak και το rib eye.

 

Ο εξαιρετικά άπαχος μοσχαρίσιος κιμάς σε μπιφτέκι ή κεμπάπ έχει τουλάχιστον 98% βόειο κρέας χωρίς λιπαρά και συνήθως παρασκευάζεται από παϊδάκια ή γύρο και όχι από χαμηλότερης ποιότητας κομμάτια όπως το στήθος ή το φιλέτο. Ο εξαιρετικά άπαχος κιμάς περιέχει περίπου 95 θερμίδες ανά 3 ουγκιές, αλλά δεν περιέχει τόσο σίδηρο όσο ο κανονικός κιμάς, επειδή δεν έχει ορατή μαρμαρυγή (λίπος).