Επικοινωνία: info@serraikanea.gr

Κοινωνια

Συνέντευξη: Η Σερραία Δανάη-Χριστίνα Αβδελά αποκαλύπτει πώς κατάφερε να γίνει φοιτήτρια στο Harvard

Για πολλούς μαθητές σε όλο τον κόσμο το να σπουδάσουν στο φημισμένο πανεπιστήμιο του Harvard είναι ένα άπιαστο όνειρο. Η εισαγωγή είναι τόσο δύσκολη που οι περισσότεροι δεν τολμούν να σκεφτούν πως θα μπορούσαν ποτέ να φοιτήσουν σε αυτό. Όχι όμως η  Σερραία Δανάη-Χριστίνα Αβδελά που από πολύ μικρή κατάλαβε πως τίποτα δεν είναι αδύνατο αν κάποιος το θέλει πολύ και δουλέψει σκληρά γι`αυτό...

Και το κατάλαβε πετυχαίνοντας από παιδί τον έναν στόχο μετά τον άλλον. Με την υποστήριξη των γονέων και των καθηγητών της που κατάλαβαν πως είναι ένα χαρισματικό παιδί με πολλές δυνατότητες ασχολήθηκε με δραστηριότητες που όξυναν το πνεύμα της και καλλιέργησαν την πειθαρχία της που αποδείχθηκε καθοριστικό στοιχείο της επιτυχίας της. Με ωριμότητα που εντυπωσιάζει για την ηλικία της η Σερραία φοιτήτρια του Harvard μιλά στα serraikanea.gr αποκαλύπτει πως κατάφερε να πετύχει τον στόχο της αλλά και ποια είναι τα μελλοντικά της σχέδια...


Της Ελένης Λαζάρου 


Πώς νιώθεις που πλέον είσαι μια φοιτήτρια του Harvard?

Δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα. Φαντάζομαι, από τις  περιγραφές άλλων, ότι θα είναι μια πολύ ξεχωριστή εμπειρία.


Το φανταζόσουν ποτέ πως θα γίνει αυτό;

Όταν θέτεις έναν στόχο ο οποίος σύμφωνα με την κοινή λογική του περιβάλλοντος στο οποίο ζεις φαντάζει εξωπραγματικός, είναι λογικό να το βλέπεις κι εσύ ο ίδιος κάπως έτσι. Ενδόμυχα όμως, σκέφτεσαι ότι "κάποιοι το πέτυχαν, γιατί όχι κι εγώ?". Συναντώντας στις διάφορες συμμετοχές μου στις μαθηματικές ολυμπιάδες και κατασκηνώσεις Έλληνες φοιτητές των μεγαλύτερων πανεπιστημίων της Αμερικής, ο στόχος αρχίζει να φαίνεται όλο και πιο εφικτός.


Πόσο δύσκολο είναι να γίνει δεκτός ένας έλληνας φοιτητής στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο;

Κάθε χρόνο κάνουν αίτηση στο Χάρβαρντ γύρω στους 12000-16000 διεθνείς μαθητές. Από αυτούς γίνονται δεκτοί περίπου 200, ενώ το πανεπιστήμιο δεν δέχεται πάνω από δύο Έλληνες πρωτοετείς φοιτητές. Το ποσοστό αποδοχής, λοιπόν, είναι πολύ χαμηλό. Πρέπει να ληφθεί υπ'όψιν, επίσης, το γεγονός ότι οι πλειοψηφία των αιτούντων έχουν εθνικές και παγκόσμιες διακρίσεις στους τομείς τους. Συνεπώς, στο πολύ χαμηλό ποσοστό αποδοχής προστίθεται και το γεγονός ότι ανάμεσα στους αιτούντες βρίσκονται πολλοί ταλαντούχοι και χαρισματικοί μαθητές. Εξάλλου, στην απόφαση λαμβάνονται υπόψη κι άλλοι παράγοντες, όπως οι βαθμολογία στις αμερικανικές εξετάσεις, η προσωπικότητα και εξωσχολικές δραστηριότητες.


Πώς τα κατάφερες; Υπάρχουν μυστικά επιτυχίας; 

Στοχοπροσήλωση, μεθοδική και σκληρή δουλειά και πίστη στις δυνατότητές σου. Θεωρώ ,ωστόσο, ότι το πιο σημαντικό είναι να βρίσκεις το κουράγιο μετά από κάθε αποτυχία να σηκώνεσαι, γιατί πραγματικά, απαιτεί πολύ μεγάλη ψυχική δύναμη να συνεχίζεις παρά τις στιγμιαίες απογοητεύσεις, οι οποίες ποτέ δεν λείπουν. 



Λένε πως όταν θέλεις να πετύχεις κάτι που θέλουν πολλοί, πρέπει να σαι διατεθειμένος να κάνεις πράγματα που δεν θέλουν ή δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν οι περισσότεροι. Ισχύει; Τι διαφορετικό έκανες εσύ από τους συμμαθητές σου ή από παιδιά της ηλικίας σου; 

Προσπαθούσα πάντοτε μέσα από δραστηριότητες που με ενδιέφεραν να αισθάνομαι δημιουργική και να ξεπερνώ κάθε φορά τον εαυτό μου. Όχι μόνο όσον αφορά στις επιδόσεις μου, αλλά και την εξέλιξη της προσωπικότητάς μου. 'Ετσι, και με την αρωγή των γονιών και δασκάλων μου, άρχισα να ασχολούμαι με την μουσική παίζοντας πιάνο, και παρ'ότι μου άρεσε πολύ το τένις και το χειμερινό σκι, τελικά αφοσιώθηκα στη συγχρονισμένη κολύμβηση. Μέσα από αυτό μου δόθηκε η ευκαιρία με την ομάδα μου να κατακτήσουμε έξι πανελλήνια μετάλλια. Φρόντια, επίσης, από μικρή να αξιοποιώ τα καλοκαίρια και τον ελεύθερό μου χρόνο, διαβάζοντας βιβλία, μαθαίνοντας ξένες γλώσσες και σε μεγαλύτερη ηλικία παίρνοντας μέρος σε διάφορα θερινά ακαδημαϊκά και εράσμους προγράμματα. Όλα αυτά διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα μου, καθώς έγινα πιο ανεξάρτητη και τολμηρή, έμαθα να έχω υπομονή και επιμονή και να δουλεύω σκληρά για να πετύχω τον στόχο μου. 



Θεωρείς πως για ένα παιδί από την ελληνική επαρχία τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα απ' ό,τι για ένα παιδί από την Αθήνα;

Τα παιδιά από επαρχία δεν έχουν την καθοδήγηση και την κατάλληλη υποστήριξη που χρειάζεται ένας μαθητής για τις αιτήσεις του, ούτε τα κατάλληλα ερεθίσματα ακόμη και για να θέσουν έναν τέτοιον στόχο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναζητήσουν μόνα τους τρόπους για να πετύχουν παρά την έλλειψη ευνοϊκών συνθηκών στην επαρχία, καθώς πολλές φορές κολυμπάνε σε άγνωστα νερά.



Σε ποια άλλα πανεπιστημία εγινες δεκτή;

Έγινα δεκτή στο HARVARD, MIT, NORTHWESTERN.



Πώς αντιμετώπισαν οι δικοί σου την προοπτική να πας για σπουδές στην Αμερική;

Με επιφυλακτικότητα και προβληματισμό λόγω του νεαρού της ηλικίας μου, καθώς και της μέγιστης δυσκολίας του όλου εγχειρήματος. Όταν όμως, μέσα από συζητήσεις είδαν την αναποφασιστικότητα μου και τις μοναδικές προοπτικές, αποφάσισαν να με στηρίξουν απόλυτα.



Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον; Τι επάγγελμα θέλεις να ακολουθήσεις και πώς ονειρεύεσαι να φανείς χρήσιμη στην κοινωνία;

Μετά το Χάρβαρντ θέλω σίγουρα να συνεχίσω τις σπουδές μου είτε για μεταπτυχιακό είτε για διδακτορικό στην Αμερική. Δεν έχω αποφασίσει ακόμη πάνω σε ποιο αντικείμενο θα εξειδικευτώ, σίγουρα όμως θα είναι κάτι άμεσα σχετιζόμενο με τη φυσική, τα μαθηματικά και την πληροφορική. Η ρομποτική, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η κβαντική μηχανική είναι προς το παρόν κλάδοι που με ενδιαφέρουν και θέλω να εξερευνήσω στο πανεπιστήμιο. Δεν έχω καταλήξει ακόμη αν θέλω ακαδημαϊκή καριέρα ή να στραφώ προς τις επιχειρήσεις, καθώς μου αρέσει να δίνω διαλέξεις και να συμμετέχω σε έρευνες και επιστημονικά συνέδρια, από την άλλη όμως πλευρά το δυναμικό περιβάλλον των επιχειρήσεων και το σενάριο να υλοποιώ τις ιδέες μου και τα οράματά μου. Σίγουρα όμως θέλω να συνεισφέρω στον τομέα της τεχνολογίας.


Τι ρόλο έπαιξε το σχολείο στην πορεία σου?

Στο σχολείο μου επικρατεί ένα διευρυμένο πνεύμα εκτός από το ακαδημαϊκό πεδίο και σε οτιδήποτε άλλο μπορούν να ασχοληθούν και να επιδιώξουν οι μαθητές. Είναι το σχολείο αναφοράς της ουνέσκο στον νομό μας και μέσα από αυτό δίνονται διάφορες ευκαιρίες στους μαθητές για εθελοντική δράση. Προσωπικά, μέσα από αυτές τις διαδικασίες και με την αρωγή της της κυρίας Καίτης Εμμανουηλίδου, συμμετείχα σε διάφορες τοπικές δράσεις και έκανα μαθήματα αγγλικών και ελληνικής ιστορίας σε πρόσφυγες.

Όταν ανακοίνωσα στους καθηγητές μου την πρόθεσή μου να διεκδικήσω μια θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα της Αμερικής, το δέχτηκαν με χαρά και εκδήλωσαν την επιθυμία να με βοηθήσουν σε οτιδήποτε θέλω.

Τα www.SerraikaNea.gr είναι μια διαδικτυακή ενημερωτική πύλη με ειδήσεις που αφορούν στις Σέρρες.