Ακριβώς ένα χρόνο μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού για τις επεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον δρόμο «καρμανιόλα» Πάτρα – Πύργος, υπεγράφη σήμερα Πέμπτη η σύμβαση του έργου παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις υποδομές, Γιώργου Καραγιάννη και της Γενικής Γραμματέως Υποδομών, Μαρίας – Έλλης Γεράρδη.

Η σύμβαση αφορά το έργο αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο και έχει προϋπολογισμό 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο οδικό άξονα, θα είναι:

  • Διαχωρισμός των κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης.
  • Διευθέτηση των ανεξέλεγκτων προσβάσεων με την απαγόρευση αριστερών στροφών και τη διαμόρφωση εισόδων – εξόδων.
  • Ενδιάμεση εναλλασσόμενη λωρίδα στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας για ασφαλείς προσπεράσεις.
  • Αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας σε όλο το μήκος της οδού και αποκατάσταση του ασφαλτοτάπητα.
  • Διαγράμμιση σε όλο το μήκος της οδού.
  • Φωτεινή Σηματοδότηση σε 18 κόμβους, κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 κόμβους καθώς και 5 νέες σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών.
  • Ειδική διαμόρφωση στις εισόδους των οικισμών – οικιστικών πυκνώσεων, με πρόσθετα μέτρα προειδοποίησης και περιορισμού της ταχύτητας.
  • Βελτίωση της κατακόρυφης σήμανσης.
  • Τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας.
  • Κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων.

Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο από τώρα και στόχος είναι να μειώσει τα τροχαία δυστυχήματα στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος είναι από τους πλέον αιματοβαμμένους της χώρας.

Όπως επισημαίνει στη σχετική ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, για πρώτη φορά θα προχωρήσουν παράλληλα δύο έργα για την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα καθώς εκτός από το έργο της αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος» με τίτλο, το οποίο ξεκινά άμεσα, στις αρχές του νέου έτους θα προχωρήσει και η κατασκευή του νέου, υπερσύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος».

«Επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο, κάνουμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα: παράλληλα με την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος», προχωράμε και σε ένα έργο 30 εκατομμυρίων ευρώ, για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο. Πρόκειται για ένα έργο που θα συμβάλει στη δραστική μείωση των ατυχημάτων στην περιοχή και θα αναβαθμίσει το υφιστάμενο οδικό δίκτυο μέχρι να ολοκληρωθεί το κυρίως έργο, ο νέος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος», επισημαίνει ο κ. Καραγιάννης.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος

Υπενθυμίζεται ότι βάσει της σύμβασης με την Ολυμπία Οδό, η οποία κυρώθηκε πριν λίγες ημέρες από τη Βουλή, ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα παραδοθεί τελικά στο σύνολό του σε κυκλοφορία σε 40 μήνες, δηλαδή στις αρχές του 2025. Ωστόσο λίγο νωρίτερα – σε 36 μήνες – θα δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 56 χλμ. – ξεκινώντας από τον Πύργο.

Στις τοπικές κοινωνίες, πάντως, ήδη έχουν καταγραφεί οι πρώτες αντιδράσεις για τη λειτουργία διοδίων στο νέο αυτοκινητόδρομο. Σύμφωνα με το υπουργείο, η χρέωση για τη χρήση του δρόμου θα ανέρχεται σε 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο και θα είναι αναλογική για τους ηλεκτρονικούς χρήστες.

Έως τώρα, πάντως, δεν έχει ανακοινωθεί το ύψος των διοδίων τελών ανά σταθμό. Αυτό που έχει ανακοινωθεί είναι ότι θα υπάρχουν δύο μετωπικοί και δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Το συνολικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου θα ανέλθει σε περίπου 332 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 116 εκ. (106 εκ. δάνειο και 10 εκ.ίδια κεφάλαια) θα προέλθουν από την Ολυμπία Οδό και τα 216 εκ. ευρώ από τη συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου.